Dag 43

Hemma brukar jag klara mig fint på 6-timmarsnätter, men här har jag troligen kommit in i något semesterläge nu efter snart två månader. Efter att jag har gått upp med G mellan 06-07 väcker jag Y vid 09 och sover, som idag, till 11. Detta leder så klart till att hela våra förmiddagar försvinner. Det gör dock inte så mycket eftersom det börjar bli hett om dagarna nu så runt lunch håller vi gärna barnen inne. Och eftersom N oftast sover middag om dagarna så är han uppe till 21 på kvällarna...

 

Idag tog vi en marknadstur för inhandling av grönsaker när jag masade mig ur sängen. Därefter lunch innan vi slutligen packade ihop oss och gav oss iväg mot stranden på eftermiddagen. Längs kusten ligger det ett par olika publika stränder samt några som är mer privata. Det går att promenera längs med stranden och hamna på dem men det går inte att köra dit och parkera. Grindvakterna släpper bara in de som äger någon av de flotta villorna längs stranden. Idag lyckades vi dock snacka in oss eftersom det är lågsäsong och inga av de boende var där. Så vi hamnade på en strand i i princip helt ensamma.

 

 

 

N vägrar konsekvent att prova simglasögonen och titta under vatten men både jag och Y har provsimmat i det klara vattnet med dem nu.

 

När vi körde ut frågade vi av ren nyfikenhet vad en strandvilla skulle kosta här. Vakten svarade iskallt att de ligger på 200 miljoner dirham (ca 180 miljoner sek) och gav oss sitt nummer om vi var intresserade av att köpa. Även om det är väldigt fina hus så måste det ha skett en liten kommunikationsmiss någonstans. Hur som helst så tar vi nog ett sommarstugeköp någon annanstans...

 

-Emma

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

180 miljoner?? Herregud! Köp!! ;)

Kommentera här: